معجزه چاقی طبیعی صورت
رنگ سال 2020 و کاربرد آن در دیزاین منزل
دیجیکالا (یکی از وبگاههای فعال در زمینه تجارت الکترونیک در ایران) بزرگترین فروشگاه آنلاین است. برخی منابع دیجیکالا را از نظر سهم گستردهای که در بازار تجارت الکترونیک ایران دارد، با شرکت آمازون مقایسه میکنند و به آن لقب «آمازون ایرانی» دادهاند. این موفقیت با پایبندی به سه اصل کلیدی، پرداخت در محل، 7 روز ضمانت بازگشت کالا و تضمین اصلبودن کالا، همگام با فروشگاههای معتبر جهان، به دست آمده است. دیجیکالا سه مرکز پردازش و انبار کالا در تهران و ۲۳ مرکز توزیع در شهرهای بزرگ ایران دارد. مدل کسبوکار این فروشگاه اینترنتی ترکیب بازارگاه و خردهفروشی یا اصطلاحا مدل ترکیبی یا هیبرید است. به غیر از فروشگاه آنلاین زیرمجموعههای دیجیکالا: دیجیاستایل (پوشاک)، فیدیبو (کتاب الکترونیک)، دیجیپی (فینتک)، دیجیکالا نکست (نوآوری) و دیجیکلاب (تشویق مشتریان وفادار) هستند.
آدرس دفتر مرکزی دیجی کالا واقع در خیابان ولیعصر تهران است و شماره تلفن تماس با دیجی کالا 61930000-021 می باشد.
داستان شروع کار دیجی کالا به سال ۱۳۸۴ برمی گردد زمانی که دو برادر به نامهای سعید و حمید محمدی با توجه به علاقه شخصیشان به دنبال دوربین عکاسی حرفه ای دیجیتال برای پیگیری عکاسی در سطح بالاتری بودند. پس از تحقیق درباره عکاسی دیجیتال و دوربین های این حوزه، با توجه به جدید بودن دوربین دیجیتال در آن زمان و تخصصی بودن آن اطلاعات خاصی پیدا نکردند. در نتیجه در اینترنت درباره دوربینها و عکاسی دیجیتال جستوجو کردند. در نهایت در یک سایت تخصصی خارجی در این زمینه دوربین موردنظر خود را یافتند و آن را از بازار جمهوری تهران خریداری نمودند. اما پس از چند روز استفاده متوجه شدند تصاویر ثبت شده با دوربین با نمونه هایی که در سایت مذکور دیده بودند تفاوت داشت و دریافتند علت اشکال به لنز مربوط است و لنز روی دوربین، دستدوم و تعمیر شده بود.
این تجربه ناخوشایند جرقه یک ایده تجاری برای آن ها شد. در سال ۱۳۸۵ مدل تجاری دیجیکالا حول نقد و بررسی و فروش اینترنتی کالای دیجیتال با هدف افزایش سطح اطلاعات مخاطب و خرید اصولی، درست و امروزی توسط آن ها شکل گرفت. با این ایده دیجیکالا با گروه محصولی موبایل و دوربین عکاسی و یک تیم کوچک و سختکوش که در مجموع هفت نفر بودند، شروع به کار کرد. به تدریج و با سرویسهای متفاوتی که هر روز ارائه میشد، از دیجیکالا استقبال شد و بازدید سایت بالا رفت. هر چند ماه یک بار، گروههای جدید محصولی را به سبد کالاهای عرضهشده اضافه کردند به طوری که رفته رفته تمام کالاهای دیجیتال را پوشش دادند.
سپس تیم خود را در حوزه تولید محتوا و بازاریابی تقویت کردند. با افزایش بازدید و تعداد سفارشهای روزانه مسائل زیرساختی تجارت الکترونیک مثل پلتفورم نرمافزاری که توسط تیم دیجیکالا طراحی و تولید شد را مدنظر قرار دادند که تاثیر زیادی در رشد و گسترش فروشگاه داشت.
فروش کالا در تمامی دستههای کالایی از جمله کالاهای دیجیتال، لوازم آرایشی، بهداشتی و سلامت، خودرو، ابزار و اداری، مد و پوشاک، لوازم خانه و آشپزخانه، کتاب، لوازم تحریر و هنر، اسباب بازی، کودک و نوزاد و تجهیزات ورزش و سفر
سوپرمارکت دیجیکالا برای تهیه محصولات تازه