معجزه چاقی طبیعی صورت
رنگ سال 2020 و کاربرد آن در دیزاین منزل
بانک قرض الحسنه رسالت شعبه معلم مشهد
بانک صادرات شعبه مرکزی مشهد
بانک قرض الحسنه مهر ایران شعبه مرکزی مشهد
بانک قرض الحسنه رسالت شعبه امامت مشهد
بانک قرض الحسنه رسالت شعبه مرکزی مشهد
معماری منظر تک باغ
کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی مینوسا
یکی از بهترین شیوه های جذب مشتری و فروش بیشتر، بازاریابی دهان به دهان (Word Of Mouth Marketing) است. با بهره گیری از این نوع بازاریابی مخاطبان شما بدون هیچ چشم داشتی محصولاتتان را تبلیغ خواهند کرد.
جذب مشتری در این بازاریابی تاثیر به سزایی در تبلیغ محصولات دارد به این دلیل که خصوصیات و مزیت های محصول یا خدمت شما از جانب خود مشتری برای نزدیکان و اطرافیانش برشمرده می شوند، بنابراین میزان باورپذیری آن ها بیشتر می گردد. برای خود ما نیز به همین صورت است، ترجیح می دهیم از فروشگاهی خرید کنیم که خواهر یا برادرمان از آن تعریف می کند تا اینکه تبلیغ آن را مدام از تلویزیون ببینیم.
بر پایه ی پژوهش ها 92 درصد مردم آنچه را از اطرافیان خود می شنوند بیشتر از تبلیغات می پذیرند.
مزیت ظهور و گسترش روزافزون فضای مجازی برای بازاریابی دهان به دهان هم روشن است، دیگر تنها گفتگوی حضوری و رودررو برای توصیف خدمات یا محصول شما نیاز نیست بلکه با استفاده از امکان فضای مجازی، مشتری راضی شما، بازاریاب شما در این عرصه نیز هست.
حال ببینیم بازاریابی دهان به دهان چگونه اتفاق می افتد؟ چه می شود که مردم راجع به بعضی محصولات و خدمات با هم گفتگو می کنند و درباره برخی دیگر خیر. در این شیوه بازاریابی مهم ترین اصل، تفاوت است. حتما شما هم یکی از ویدئوهای بستنی فروشان ترکیه ای را دیده اید، جایی که با برگزاری یک شوی خنده دار بستنی می فروشند. این یک نمونه تفاوت در فروش بستنی است.
نمونه های تفاوت را در کسب و کارهای موفقی که فروش کالای یکسان با هم صنف های خود را دارند اما آن را به شیوه ای کاملا متفاوت انجام می دهند؛ می توانید ببینید؛ مثلا احتمالا در شهر شما هم پیتزا فروشی به وفور یافت می شود اما ممکن است پیتزافروشی باشد که طعم های خاص و جدید را برای پیتزاهای خود برگزیده و به شکلی خاص و حتی عجیب آن ها را ارائه می دهد؛ همین تفاوت اسم آن را بر سر زبان ها خواهد انداخت.
اگر محصولات شما ساخت معلولان باشد، اگر در روزهای خاصی از هفته محصول خود را با تخفیف ارائه می دهید، اگر با شیوه ای نوین و کم دردسر بیماری خاصی را درمان می کنید، اگر در موسسه ی خود شیوه ی آموزشی جدید و جالبی برگزار می کنید، اگر رزرو رستوران شما سرویس ویژه ای همراه داشته باشد، اگر مشتری های خود را غافلگیر می کنید، اگر به ارباب رجوع خود خدمتی خاص را رایگان عرضه می کنید، اگر یک چهره مردمی هر هفته به کتابفروشی شما سر میزند، اگر تنها شما هستید که می توانید کالایی را به بازار عرضه کنید، اگر غذاهای ایرانی را به سبکی جدید طبخ می کنید، اگر هتل شما آیین باستانی را اجرا کند و ... همه ی این ها سبب می شوند که مردم درباره ی کسب و کار شما صحبت کنند.
پس در قدم اول، سعی کنید با رقبایتان تفاوتی ویژه داشته باشید، هرگز شیوه کار کسی را تکرار نکنید. بکوشید این تفاوت برای مشتری شما قابل درک و ارزشمند باشد. فرقی نمی کند این تفاوت مادی باشد مثل تخفیف روی کالا یا معنوی مثل اقامت در خانه تاریخی. مسئله ی دیگری که حتما باید به آن توجه داشته باشید این است که باید دیگران را متوجه تفاوت خود با رقبایتان کنید. می توانید از تبلیغات به شکل خلاقانه بهره ببرید.
البته تفاوت داشتن با رقبا ممکن است پس از مدتی تاثیر اولیه خود را از دست بدهد، مثل رستورانی که تصمیم گرفت غذاهای خود را با پیک به مشتری ها برساند، اما اکنون داشتن پیک برای رستوران ها نوعی الزام است.
ادامه دارد...
خواندن این مطالب به شما پیشنهاد می شود:
منبع: سایت سواد زندگی