معجزه چاقی طبیعی صورت
رنگ سال 2020 و کاربرد آن در دیزاین منزل
یکی از مهم ترین عوامل در ایجاد رضایت مشتریان، نوع ارتباط و نحوه رفتار شما با آن هاست. در حقیقت اینکه شما چگونه با مشتری تان صحبت می کنید در توجه او به برند شما تاثیر زیادی دارد.
بهتر است بدانید که برای مشتری حتی مهم تر از تخفیف و امتیاژ ویژه برای خرید، نوع رفتار شما با اوست.
اما برای اینکه بدانید با مشتریان خود چگونه رفتار کنید، پیشنهادهایی را که در ادامه معرفی می شوند با دقت بخوانید و سعی کنید آن ها را به کار ببرید.
در هنگام صحبت با مشتری درست این است که لحن مثبتی داشته باشید و هم چنین از کلمات مثبت استفاده نمایید. عبارات و کلماتی را که بار منفی دارند و یا ممکن است باعث ایجاد سوتفاهم شوند بهتر است هرگز به کار نبرید و سعی کنید آن ها را به مرور از دایره لغات خود حذف کنید. مثلا نگویید: «شما نیاز دارید... .» و یا «شما باید... .» در صورتی که بتوانید لحن مثبتی داشته باشید به راحتی می توانید با مشتریان تعامل داشته باشید و وفاداری آن ها به برندتان را تضمین کنید.
می توان صحبت کردن را به موسیقی تشبیه کرد؛ بنابراین با سکوت، قطعه موسیقی قطع می شود. اما آن چه که مهم است لحن شما در هنگام گفتگوست چراکه کلمات لحن خاص خود را دارند که هر کدام تاثیر متفاوتی از خود به جای می گذارد. مثلا هر دو عبارت «چطور می توانم به شما کمک کنم؟» و «چه کاری دارید؟»، یک منظور را می رسانند اما هر مشتری عبارت اول را ترجیح می دهد.
توجه تیم پشتیبانی سازمان شما به لحن مناسب در هنگام ارتباط با مشتری بسیار ضروری است؛ هر چند که مدل لحن به گونه ای نباشد تا مشتری احساس کند شما از روی یک نوشته از پیش آماده در حال صحبت با او هستید.
یکی دیگر از راه های ارتباط خوب با مشتری که امتیازی برای برندتان به حساب می آید، به کار بردن نام آن ها در احوال پرسی هاست.
برای این کار یک بانک اطلاعاتی از مشتریان خود تهیه نمایید و در آن نام و شماره تماس آن ها را ثبت کنید. دقت کنید که ثبت اطلاعات به درستی انجام شود. چنین پایگاه داده ای به شما کمک می کند به اطلاعات مشتری خود در مواقع لزوم به درستی دسترسی داشته باشید.
به موقع جواب دادن به سوالات مشتریان به این معنی نیست که جواب آن ها را سریع بدهید. اگر شما با سرعت زیاد به سوالات مشتری خود پاسخ دهید ممکن است با خود این طور فکر کند که برای او به قدر کافی وقت نمی گذارید. از طرف دیگر نباید پاسخ دادن به مشتری خیلی زمان بر باشد در این صورت هم ممکن است احساس کند شما برای او به قدر کافی ارزش قائل نیستید.
تعدادی از سولات هستند که مشتریان زیادی آن ها را می پرسند، می توانید برای این دسته از سوالات مشتریان، جواب های آماده داشته باشید.
زمانی می توانید در گفتار خود با مشتری کمی شوخی هم بگنجانید تا او را به قدر کافی شناخته باشید. البته باز هم اجازه دهید ابتدا خود مشتری شوخی را آغاز کند سپس شما محترمانه می توانید با او شوخی کنید. اگر گفتگوی شما با مشتری به شکل نوشتاری است از آن جایی که نوشتار نمی تواند لحن شما را نشان دهد، پس از شوخی بپرهیزید.
فکر کنید و ببینید با انجام چه کارهایی می توانید نظر مشتری را به سوی کسب و کار خود جلب نمایید. بهتر است یک فهرست از کارهایی را که مشتری می تواند انجام دهد تهیه نموده و در اختیارش قرار دهید.
اگر سعی کنید به همان شکلی با مشتری صحبت کنید که او در حال صحبت با شماست، سبب می شوید او با شما احساس نزدیکی کند و ناخودآگاه احساس کند همواره در کنارش هستید. از این رو اگر مشتری عصبانی است، با او جدی باشید، اگر صمیمانه صحبت می کند، با او صمیمی شوید، اگر هیجان زده است، با انرژی صحبت کنید و... .
با توجه با مطالبی که گفته شد نحوه صحبت شما با مشتری بسیار مهم است اما در اولین برخورد لازم نیست خیلی خاص و شگفت انگیز صحبت کنید. چراکه این مسئله برای مشتری حائز اهمیت نیست. آنچه برای او مهم است کوتاه یا طولانی بودن صحبت شماست. اگر صحبت شما طول بکشد برایش خوشایند نخواهد بود.
در گفتگوهای نوشتاری هم سعی کنید خیلی صحبت نکنید، به علاوه برای مشتاق کردن مشتری، ویدئو و تصاویر مرتبط با گفتگو را با او به اشتراک بگذارید.
بهتر است به تیم پشتیبانی خود آموزش های لازم را بدهید. فایلی از تمامی بایدها و نبایدهایی که این تیم باید آن ها را رعایت کنند، تهیه کنید. در فایل توضیح دهید که با هر کدام از مشتریان، چطور باید رفتار کرد، چه عباراتی استفاده شوند و چه جملاتی به کاربرده نشوند.
از کارمندان بخش پشتیبانی بخواهید که با مشتری ها گفتگو کنند و تعامل و ارتباط با او را افزایش دهند.
منبع: آکادمی فروش
این مطالب هم برای شما مفید خواهند بود: