معجزه چاقی طبیعی صورت
رنگ سال 2020 و کاربرد آن در دیزاین منزل
اگر تیم فروش شرکت شما در زمینه خودش آموزش های کاربردی و لازم را نبیند، فروش شرکت رشد خوبی نمی کند و با مشکلات زیادی روبه رو خواهد شد. این جاست که کسانی که مدتی است در این تیم کار می کنند رکود را تجربه خواهند کرد و کسانی هم که تازه کار باشند ضعیف عمل خواهند کرد.
با آموزش به شکل موثر به کارکنان بااستعداد و خبره خود می توانید آن ها را هم چنان در تیم خود حفظ کنید.
در ادامه راه هایی معرفی می شوند که در آموزش تیم فروش سازمان شما موثر خواهد بود.
تیم فروش هر سازمان و شرکتی باید به خوبی درباره سیاست ها و اهداف آن سازمان آموزش های کافی و لازم را ببیند. این امر از این جهت اهمیت دارد که کارکنان بخش فروش شما به خوبی با مسائل، پرسش ها و نگرانی های مشتریان آشنا می شوند و می توانند آن ها را در خرید بهترین محصول مطابق با نیازشان راهنمایی کنند. می توانید این آموزش ها را به صورت الکترونیکی برگزار کنید. در واقع با استفاده از آموزش الکترونیکی، می توانید کارمندان خود را در هر نقطه جغرافیایی دنیا که باشند از جدیدترین آموزش ها بهره مند سازید، اگر سوال یا اشکالی در هر مبحثی داشته باشند به راحتی و سریع می توانید پاسخگوی آن ها باشید.
این مطلب برای شما مفید است: دو اصل طلایی در فروش
نتایج تحقیقات مشخص کرد که از یک سخنرانی یک ساعته فقط 10 تا 18 دقیقه آن مفید خواهد بود و کارمندان هم از یک ساعت آموزش تنها 14 دقیقه روی آن تمرکز می کنند. به همین دلیل آموزش های طولانی موثر نمی باشند. پس بهتر است دوره های آموزشی را کوتاه اما جذاب برگزار کنید.
مانند هر کاری، سنجش تیم فروش سازمان شما از روی نتایجی است که به دست می آورد. در واقع بخش مهمی از کسب و کارهای امروزه، اطلاعاتی است که از ارزیابی نتایج قسمت های مختلف کاری حاصل می شود؛ چراکه با بهره گیری از همین اطلاعات می توان با صرف زمان و هزینه کم به بهترین راهکارها رسید و عملکرد تمام بخش ها را بهبود بخشید، در نتیجه کسب و کار به صورت کلی پیشرفت خواهد کرد. از این رو با آموزش به کارمندان خود آن ها را ترغیب کنید تا روزانه به مدت 15 دقیقه، کارهای خود را ارزیابی و کمبودهایشان را جبران کنند. نتایج این ارزیابی هاست که اطلاعات مفید را در اختیارتان می گذارد.
این مقاله را هم مرور کنید: " 4 شین" فروش موفق کدام ها هستند؟
حتما با جستجو در دنیای اینترنت به این نتیجه رسیده اید که منابع آموزش برای تکنیک های فروش، بسیار زیاد هستند. اما اگر به دنبال بهترین و معتبرترین سایت ها در این زمینه هستید بهتر است سراغ سایت هایی مانند Neil Patel، John Barrows،Matt Heinz و Life Long Learning بروید. این سایت ها اطلاعات مفید و کاربردی در اختیار تیم فروش شما خواهند گذاشت. در حقیقت این سایت ها منبعی کوچک و ارزشمند برای کارمندان تازه کار شما هستند.
بسیاری از افراد در دنیا به حرفه ی فروش علاقه دارند چون حرفه ای پرهیجان است. البته کسانی که تازه وارد این کار می شوند با چالش هایی روبه رو می شوند که نکته مثبت این جاست این چالش ها با تشکیل چهارچوب دوستانه در محل کار، رفع خواهد شد. در واقع اگر سازمان شما جایی باشد که کارمندان بتوانند به راحتی سوال بپرسند و از تجربیات یکدیگر بهره مند شوند؛ این مسائل تا حدود زیادی حل می شوند. پیتر تربیک، مدیرعامل شرکت GO Transcript، معتقد است همکاری کارمندان تازه کار با افراد باتجربه باعث رسیدن سریع به پیشرفت در کار خواهد شد. این عامل هم فضای کاری دوستانه تری ایجاد می کند و هم در زمان و هزینه ها صرفه جویی می کند.
مطلب کاربردی: راه های بهبود رابطه با همکاران در محیط کار
سایر مقالات مرتبط:
منبع: آکادمی فروش