معجزه چاقی طبیعی صورت
رنگ سال 2020 و کاربرد آن در دیزاین منزل
برای موفقیت در کسب و کار، تبلیغات نقش بسیاری دارند. تلاش شما برای رونق بخشیدن به کسب و کارتان مفید و لازم است. اما همه این هزینه ها و انرژی که شما به خرج می دهید کافی نیست. در واقع مفهوم خرید و رضایت مشتری یکی از بزرگترین فاکتورهای تداوم شغل و کسب و کار شما و موفق شدن در آن است.
اگر محصولات شما فروش چندانی نداشته باشد، تمام تلاش های شما بدون نتیجه خواهد ماند. اگر این روند ادامه پیدا کند به تدریج دلزده خواهید شد.
مهم ترین لحظه فعالیت شما زمانی است که با مشتری در ارتباط هستید. شما به عنوان فروشنده باید به مشتری های خود اثر مثبت بگذارید و بر یکایک آن ها نفوذ کنید تا بتوانید آن ها را دست پر از محل کسبتان خارج کنید.
توجه نمایید که هدف اصلی شما رفع نیاز مشتری تان است، پس لازم است نیازهای او را به خوبی شناسایی کرده و با پرسش صحیح و خوب گوش دادن، نیازهایشان را پاسخگو باشید. در ادامه با چند روش برای نفوذ بر مشتری آشنا می شویم:
نقطه مشترک تمام فروشندگان موفق دنیا داشتن لبخند بر لب است. لبخند قدرت شگفت انگیزی دارد و یکی از بهترین راه های به دست آوردن دل مشتری است.
هنگامی که در ارتباط با یک نفر به چشمان او نگاه می کنید در واقع در حال ارزش گذاری به ارتباط خود هستید. پس حتما این روش در ارتباط شما با مشتری هم اثر ویژه ای خواهد گذاشت.
یکی از راه های انتقال درست مفاهیم در ارتباط با افراد، برخورداری از حرکات صحیح بدنی است. بسیاری از فروشندگان بزرگ با بهره گیری از این روش پیام خود را مفید و موثر جلوه می دهند.
منظور از دیده شدن این نیست که از گزینه های کم اثری مثل فیگور گرفتن و یا کلاس گذاشتن استفاده کنید. سعی کنید متناسب با کسب و کار خود بهترین راه های جلب توجه مشتری را انتخاب کنید؛ گاهی یک سلام دوستانه می تواند توجه مشتری را به سمت ما معطوف کند.
یکی دیگر از راه های نفوذ بر دل طرف مقابل بهره مندی از صدایی دلنشین و عمیق است. همین امر در فروش و در ارتباط با فروشنده نیز تاثیر ویژه ای دارد. صوت و لحن طنین انداز شما با مشتری موثر بودن ارتباطتان را تضمین خواهد کرد.
بدون شک نقش ادب و شخصیت هر فرد در ارتباط سازنده و نتیجه بخش بسیار حائز اهمیت است. مشتری در برخورد با فروشنده ای که از این لحاظ بهره چندانی ندارد دلسرد شده و حتی ذهنیت و خاطره بدی را با خود حمل خواهد کرد. یکی از مهم ترین روش های ارتباط غیر کلامی با مشتری داشتن اخلاق خوب است.
ارتباط فیزیکی به جا و صحیح، در شکل گیری رابطه ای دوستانه با مشتری و نفوذ بر دل او موثر است. برای مثال به موقع دست دادن، گذاشتن دست بر روی شانه مشتری و اقداماتی شبیه به این موارد حس همدلی را بین مشتری و فروشنده تقویت خواهد نمود.
فروشندگان حرفه ای مشتریان خود را به خوبی می شناسند و آن ها را در تمامی لحظات همراهی می کنند. در واقع یک فروشنده حرفه ای در غم و شادی در کنار مشتری خود خواهد بود.
منبع: آکادمی فروش