معجزه چاقی طبیعی صورت
رنگ سال 2020 و کاربرد آن در دیزاین منزل
طبق پژوهش هایی که به تازگی انجام شده است محققان 8 نکته روانشناختی را برای بازاریابی بهتر معرفی کرده اند.
تماشای یک تصویر وقت کمی از ما می گیرد اما می تواند حرف ها بزند. نکته مهم این است که ابزارهای بصری بسیار قدرتمند هستند و ببیننده را به فکر وا می دارند. بسیار پیش می آید که یک تصویر باعث بسته شدن قرارداد و یا بر عکس فسخ آن شود؛ این مسئله به ویژه در هنگام خریدهای اینترنتی اهمیت پیدا می کند، چرا که تصاویر نقش مهمی در این گونه خریدها دارند.
اصولا افراد در هنگام خرید، اولین قیمتی را که می شنوند به عنوان قیمت اصلی محصول در نظر می گیرند. برای مثال فرض کنید شخصی به دنبال خرید یک لپ تاپ مقرون به صرفه باشد، اولین قیمتی که می شنود 2000 دلار است. اگر در فروشگاهی دیگر، لپ تاپ 4000 دلار باشد از نظر او گران است اما اگر همین شخص بتواند لپ تاپ 2500 دلاری پیدا کند، حاضر است آن محصول را خریداری کند.
اگر شما به مشتریان خود بگویید که چه کسانی هستند، چه اعتقاداتی دارند و چگونه عمل خواهند کرد، این برچسب های شما بر این که آن ها چه تصمیمی بگیرند و چگونه عمل کنند، تاثیر خواهد گذاشت.
«با توجه به علم عصب شناسی، بخشی از مغز انسان ها که به نام مغز خزنده معروف است، در مواقع اضطراری فعال تر می شود. همین عامل سبب می شود انسان ها در هنگام خرید احساس نگرانی کنند و در واقع به دنبال جنگ یا گریز باشند. این همان ویژگی است که باعث جذب خریدار می شود». نتایج تحقیقات مشخص کرده اند که بیشتر مردم در هنگام خرید به صورت آنی تصمیم می گیرند. به همین دلیل بیشتر فروشندگان همیشه تلاش می کنند تا مشتریان خود را برای اشتراک محصولات، خرید و امتحان آن ها تشویق کنند.
کلمات در بسیاری از مواقع اساس اعتماد را شکل می دهند. بنابراین لازم است تا به دقت از آن ها استفاده کنید. در زیر کلماتی آورده شده اند که به طور مداوم از آن ها برای جلب اعتماد استفاده می شود:
*معتبر
*ضمانت شده
*رسمی
* مورد تایید
*وفادار
بازاریابان موفق از پاسخ های احساسی مشتریان برای رسیدن به فروش بیشتر بهره می برند. این کار مبنای علمی نیز دارد؛ پژوهش ها مشخص کرده اند که احساسات در تمام تصمیم های ما، حتی آن هایی که مبتنی بر عقلمان هستند، دخیل اند. مثال خوب برای این روش در زمان کمپین های تبلیغاتی است که احساسات مشتریان را هدف قرار می دهند.
در علم بازاریابی توجه به روانشناسی رنگ ها اهمیت دارد. هر چند که باید به فرهنگ ها و سایر عوامل اجتماعی هم توجه نمود. مثلا در فرهنگ آمریکایی رنگ سفید نشانه پاکی است و برای لباس عروس استفاده می شود، در مقابل آن، در فرهنگ چینی رنگ سفید نماد مرگ است و برای لباس عروس از رنگ قرمز استفاده می کنند. بر اساس نتایج برخی مطالعات رنگ آبی به میزان زیادی حس ارتباط را در مخاطب تحریک می کند.
بر اساس تکنیک «پا لای در فروش» اگر مشتریان به درخواست های کوچک شما جواب مثبت دهند، بسیار محتمل است که درخواست های بعدی شما را نیز قبول کنند.
منبع: آکادمی فروش