معجزه چاقی طبیعی صورت
رنگ سال 2020 و کاربرد آن در دیزاین منزل
آیا تا به حال به این فکر کرده اید که افراد موفق و ثروتمند چگونه به این سطح از موفقیت رسیده اند؟ اگر تصور می کنید که آنها با انجام کارهای خاص، بزرگ و خارق العاده است که توانسته اند به این سطح از موفقیت برسند، باید بدانید که اشتباه می کنید. کافی است مقداری بیشتر با علم موفقیت آشنا شوید، در کلاس ها و سمینارهای مربوط شرکت کنید و کتاب های مختلفی را که در این زمینه وجود دارند مطالعه کنید. آن گاه به این مهم پی خواهید برد که افراد موفق نه تنها کارهای خارق العاده ای انجام نمی دهند بلکه انجام یک سری کارهای کوچک و ابتدایی آن ها را به موفقیت های بزرگ رسانده است. کارهایی کوچک که از نظر دیگران بی اهمیت تلقی می شوند و از انجام آنها سرباز می زنند، در نتیجه موفق نمی شوند.
در این مطلب راز بزرگ فروشندگان موفق را بررسی می کنیم که دانستن و عمل به این دو نکته فروش شما را متحول خواهد کرد.
قانون 20/80 بر اساس نتایج تحقیقات گسترده یک اقتصاددان ایتالیایی به نام ولیفردو پارتو در اواخر قرن نوزدهم، 80 درصد ثروت یک جامعه فقط در دست 20 درصد افراد آن جامعه است و همین طور این نسبت برای آن 20 درصد هم صادق است، یعنی 80 درصد ثروت این 20 درصد فقط در اختیار 20 درصد آنها قرار دارد.
از آن جایی که این تحقیق مورد توجه جامعه شناسان و روانشناسان قرار گرفت، آزمایش را در موارد دیگر نیز بررسی کردند. آن ها دریافتند که در سایر موارد هم این آمار درست است. یعنی 20 درصد فروشندگان بهاندازه 80 درصد دیگر درآمد دارند، 20 درصد محصولات یک کسبوکار بهاندازه 80 درصد دیگر محصولات سودرسانی دارند، 20 درصد مشتریان بهاندازه 80 درصد دیگر مشتریان به یک کسبوکار سود میرسانند و... . به احترام بنیانگذار این اصل به آن اصل پارتو می گویند، که یکی از اصول و قوانین مهم مدیریت و جامعهشناسی است. اما کارهایی که شما باید انجام دهید: -مشخص و فهرست کردن کالاهایی که بیشترین فروش را دارند؛ یعنی کالاهای 20 درصدی. سپس به شکل خاص روی جانمایی، معرفی و تبلیغ این 20 درصد محصولات بیشتر کار کنید. - مشخص و فهرست نمودن مشتریهای 20 درصدی خود، سپس برنامه ریزی ویژه برای ارتباط مستمر با آنها، ارائه خدمات ویژه تری به این گروه از مشتریان و تلاش برای حفظ آنها در مجموعه خود. با رعایت این دو نکته بعد از مدت زمان کوتاهی، با افزایش فروش و سود روبه رو می شوید حتی بخشی از محصولات یا مشتریان تان را کنار بگذارید.
فاصله بین موفقیت و عدم موفقیت بسیار ناچیز است. بر خلاف آن چه که به نظر می رسد افراد موفق و خلاق خاص و پیچیده نیستند، کارهای عجیب و غریب انجام نمی دهند. برای فروشنده موفق شدن و رسیدن به موفقیت لازم نیست کارهای خارقالعادهای انجام دهید بلکه کافی است فقط کمی بهتر از دیگران باشید. نگاهی به جدول زیر و نتایج مسابقه فینال دوی صد متر المپیک 2016 بیندازید:
مقام
زمان
مدال
اول
9.81
طلا
دوم
9.89
نقره
سوم
9.91
برنز
چهارم
9.93
---
همانطور که ملاحظه کردید اختلاف بین مدال طلا و قرار گرفتن اسم نفر اول در تاریخ و نفر چهارم فقط 12 صدم ثانیه است. همین قانون را می توانید در فروشندگی هم به کار ببرید. یعنی برای فاصله گرفتن از رقبا و داشتن کسب و کار و فروش بیشتر فقط کافی است کمی بهتر از آنها عمل کنید. کارهایی مثل یک لبخند ساده در ارتباط با مشتری، یک پذیرایی کوچک از مشتری، یک دوش صبح گاهی، تصویر ذهنی خوب داشتن و ... میتواند لبه پیروزی شما باشد. شما می توانید با توجه به نوع کسب و کار و مشتریان خود بررسی کنید که چگونه می توانید خدمات فروش تان را فقط "کمی بهتر" کنید. خواهید دید آن "کمی بهتر"، اثر "بسیار زیادی" خواهد داشت.
این مقاله ها هم برای شما مفید هستند:
منبع: سواد زندگی